Djur med mat, och kanske öron



Jag tog en bild på en fågel som åt bröd.

Jag undrar så här litegrann. Vart sitter en fågels öra? Fåglar hör, eller hur?
Det är vi alla överens om. Men jag har aldrig tänkt på...att de faktiskt gör det.
Eller att någonstans kommer ljudet in. Antagligen där örat på människor sitter.
Men undra...hur det ser ut. Jag vill se en bild på hur det ser ut!

"Fåglarnas öron är dolda av fjädrar, men både syn och hörsel är väl utvecklade sinnen.
Att smyga på en fågel är väldigt svårt efter dom hör och ser bra. Man blir snabbt upptäckt."

Skriver någon Sebastian Rolf på mimersbrunn.se
Så klart är det så. Inte så konstigt. Men jag tycker personligen att det
vore coolare om öronen inte var täckta av fjädrar:


Nu har fågeln ett öra OCH äter bröd.
Men här kommer fler djur som äter
Till exempel Igelkotten-Acke:

..som äter en snigel.

Samt en Kaja som äter körsbär:


Tack för mig för idag!

Kommentarer
Postat av: lisa

jag är rätt säker på att de har hål som öron, typ the size of a nålstick.

2009-09-09 @ 16:50:52
URL: http://lisawalder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0